Tuesday 19 February 2008

Tears in Heaven

这一篇是我的上司,颖颖放在他的部落格http://yein2.blogspot.com/的其中一篇文章。 与大家分享!

Tears in Heaven (淚灑天堂) 是吉他之神Eric Clapton (艾瑞克.萊普頓)悼念愛子的作品。他在年近五十歲的時候,才有一個兒子,但他兒子四歲大時,竟然從紐約五十三層樓高的公寓住家,意外摔下身亡。

喪子的Eric幾近崩潰,一段時間甚至以毒品逃避心中的哀慟。後來,他為愛子寫下這首至情至性的 Tears in Heaven,並重新振作,回到創作舞台。

Would you know my name if I saw you in heaven……傷慟的他曾經想要跟著兒子去天堂,但是,最終他告訴自己要堅強 “I'll find my way through night and day,Cause I know I just can't stay here in heaven”。

他終究可以走過這一段喪子之慟,因為他相信,天堂將不再有眼淚。


Tears in Heaven—淚灑天堂,送給慧婷。願妳活得精彩。

如果我能在天堂見到你,你會知道我的名字嗎
如果我能在天堂見到你,你是否依然如昔
我必需堅強,日子還是要過下去
因為我知道,天堂不是現在我要去的地方
如果我能在天堂遇見你,你會握住我的手嗎
如果我能在天堂遇見你,你會幫我站立起來嗎
我會找到自己繼續過日子的方法
因為我知道我不能待在天堂

時間可以打擊你
時間可以使你屈服
時間也可以使你心碎你
只要祈禱請你衷心地祈禱
在這扇門後即可見到平和
而且我知道我不再淚灑天堂

5 comments:

Eunice Soo said...

Wow, you have such a nice boss that dedicated this song especially for you. I was so proud of you. This song remained me when I was at my school time, bcos of this song, I brought this cassette, and from there onwards, I like Eric Clipton very much. Yes, the lyrics was so meaningful and very encouraging. Thanks for posting this song sis... Gambateh!

宣轩 said...

thanks chii...
thanks..thanks..thanks...

James said...

Hey one of my old favourite. I sort of know more about Eric Clapton from this songs too.

su said...

my fav too. i came to know this song from how wang. at that time he is so much into guitar.it seems he composed this song after the death of his son.

mc said...

I think we should start doing some songs dedication alrealy...
ha ha just joking lah...
Hey, this song was one of my favourite too...