Tuesday 23 September 2008

Do they see Jesus in me??



最近大家都很忙吧,时间只足够来到这里逛逛,而没时间在这里留笔吧!
我再次把这首歌放上来,因为最近我的经历,我所面对的事情,正好让我来到反省,到底我有没有让我身边的朋友从我身上看到耶稣基督。

我生命當中的殘缺!

現在的心情是那麼的內疚慚愧羞恥,我手所做的工正在羞辱我的上帝爸爸.

Do They See Jesus In me
作詞:Pete Carlson/Amy Roth 作曲:Pete Carlson/Amy Roth

Is the face that I see in the mirror
The one I want others to see
Do I show in the way that I walk in my life
The love that you've given to me
My heart desires to be like you
In all that I do all that I am

Do they see Jesus in me
Do they recognize your face
Do I communicate your love
And your grace
Do I reflect who you are
In the way I choose to be
Do they see Jesus Jesus in me

It's amazing that you'd ever use me
But use me the way you will
Help me to hold out a heart of compassion and grace
A heart that your spirit fills
May I show forgiveness and mercy
The same way you've shown it to me

Do they see Jesus in me
Do they recognize your face
Do I communicate your love
And your grace
Do I reflect who you are
In the way I choose to be
Do they see Jesus Jesus in me

Well I wanna show all the world
That you are the reason I live and breathe
So you'll be the one that they see
When they see me

Do they see Jesus in me
Do they recognize your face
Do I communicate your love
And your grace
Do I reflect who you are
In the way I choose to be
Do they see Jesus Jesus in me

歌詞是那麼的簡單,那麼得容易的明白,是那麼容易的扎入人心!

ey:
haiz....no use appologize after that,
just i really a bit dissapointed that day,
cos the case quite urgent but no body can help,
and make me cant concentrate teaching.
i hv a feel after that day.
i was thinking if i am a non christian
and asking u 4 urgent help
but u reject me by giving excuse lazy
then i don think i can know ur God 4 ever
cos christian like this kind just good to God but not man.

這是前几天朋友給我的一段話.我真的不知道該如何來到解釋這件事情.
有一天早上,ey致電給我,那時候的我其實已經起床了,也做了靈修。但是卻覺得很累,又跑回去床上睡覺。過後電話就來了,她請我跑去她家一趟,告訴她的男朋友鎖匙就在窗邊。但是我拒絕了,理由就是我要睡覺,很懶!

過後,我就繼續睡了,因为我覺得她還會找到人幫她.所以过后也沒有再去問她這件事情了,也完全的忘記了這件事情!但是不知怎麼的,那天突然間想起這件事情,就主動的向她道歉.但她說他生氣我,過後就沒有任何的回復.直到星期六下午就寫了上面的那段話給我!

看了,覺得很對不起,覺得很慚愧,覺得很羞恥,覺得自己真的很自私,不但沒活出主耶穌的樣式,反而還讓主耶穌的名字蒙羞了!其實已經不是第一次這樣了,之前有人懷疑我跟上帝爸爸的關係時,其實我就應該好好的反省審查自己的態度了.但我沒有審查,反而還在問為甚麼我的弟兄在質疑我?
說實話,我的生命正走下坡了,生命當中有很多的埋怨,不滿,不順服的地方了!至到這一次,我不得不好好的來到思想我的言行舉止,到底是在榮神益人或是一直在傷害人.那天我一邊聽著這首歌,一邊在思想當中的歌詞,我禱告說我的生命要完全的獻上在上帝的面前被主來到使用,我不要再讓自己的自私驕傲再次來到羞辱我的阿爸天父!

那時候我很難過,很傷心,但是我哭不出來,欲哭無淚!我知道是我的錯,我也很感謝朋友的直言,一針見血的,很刺激喔!

親愛的阿爸天父,我感謝你把這麼多的朋友放在我的生命當中,很多時候看似一種傷害的事情發生在我們的生命當中,但這卻是上帝你應允發生在我的生活當中,我相信你會像應允尼希米一樣的應允我,供應我的需要.上帝爸爸,我不期望你挪去這些的傷害,只懇求你加添力量讓我能夠走出甚至是走過這些的傷害,能夠學習當中的功課!感謝你,我的上帝爸爸,奉主耶穌基督的名字我禱告,阿門!

3 comments:

James said...

ey: is a good friend indeed :-)
I'm sure her words are mend to have good intention! Don't "put in heart".

I thought you have done well after a slight mistake, that is you did said sorry to her first, that is indeed very good, cause it's a self-aware repentance and 'self-check' mah ! That's the work of Holy Spirit loh !

Well congratulation that you've got the chance to go to next level, sister!

:- )

Skywalker Anakin said...

真欣赏你写着篇文章的勇气,更敬佩你愿意认错的勇敢,如果是我,我想是不大可能有这种勇气,你这种用勇于能认错,乃是大智大勇之作风。想当年华盛顿不小心砍了爸爸的苹果树,也不是这样受爸爸的称赞吗?请受我的致敬,俗语说:男子汉大丈夫,“能屈能伸。”虽然你不是一个男子汉,但却有大丈夫的勇气,可敬也!可佩也!

Eunice Soo said...

姐妹, 我相信ey若看过了你写的这篇文章之后, 都会知道你是真心诚意的向她道歉的.. 因着你的勇气在这里承认及面对你的过错, 来祈求上帝的原谅..我都被你的诚意给感动了, 更何况ey呢!